אבל מה זה, בעצם?

מוצרים שבהם המראה יכול להיות מתעתע…

אנחנו כבר מזמן יודעים שבעיצוב אריזה טובה באמת, בין השאר, הסוד הכי גדול הוא לעורר את החושים במבט ראשון. כשלקוח או לקוחה פוטנציאליים עוברים ליד המוצר שלנו אנחנו רוצים לגרום להם להרגיש רעב…. רעב למוצר שלנו. חשק לנסות אותו. הרעיון הוא עירור חושים. אנחנו מנסים למשוך את הלקוח (או במקרה הזה הלקוחה) אל המוצר שלנו כמו אל ממתק.

איך עושים זאת? תלוי במאפייני הלקוחות הפוטנציאליים. דרך אחת היא עיצוב ייחודי של אריזה ש… היא פשוט לא מה שניראה שהיא. בושם בצורת קאפקייק מעורר תיאבון, סוכריות בצורת משאית או שוקולד בצורת ארנב – על כל הסודות של אריזה שהמראה מעורר החשק שלה לקוח מעולמות מקבילים לאלה של המוצר, וגם מתי ואיך עושים את זה.

מוצרי טואלט, טיפוח וקוסמטיקה בצורה מעוררת התיאבות של קאפקייק

הנה דוגמה למוצר שאריזתו עושה "הומאז'" למוצר אחר לגמרי, מתחום אחר לגמרי, בצורה מוצלחת מאוד. המראה המתקבל משיג את האפקט הרצוי ("מעורר תיאבון"), ומתאים לגילאי היעד של לקוחות פוטנציאליים. האריזה לא רק יפהפייה אלא גם פונקציונאלית ובסך הכל, ברור שהיינו יכולים לבחור אלף צורות אחרות לבקבוק של בושם (כולל רכב, בעל חיים, מוצר LifeStyle אופייני ועוד) ולהשיג תוצאה דומה. אפשרו לדוגמה הזו לשאת אתכם הלאה לעולם ויזואלי של דימויים ורעיונות…

הנה עוד דוגמה – יצרני סבון רבים בוחרים בצורת הקאפקייק לסבון. מדובר באתגר עיצובי אבל… זוהי דווקא דוגמה פחות מוצלחת לאריזת מוצר מפני שהיא לא שימושית וגורמת לאבדן רב מהמוצר בעת הניסיון להשתמש בו רק בשל הצורה. סבון בצורת קאפקייק זה יפה לקישוט, אבל לא הצורה הכי פונקציונאלית לאריזה שיכולנו לחשוב עליה…

 

 

 

סוכריות ארוזות במכונית, שוקולד בצורת חיות

גם יצרניות המזון משתמשות לא פעם באריזה שפונה "ישר ללב" הלקוחות, ובעיקר כשהלקוחות צעירים. אחרי הכל, איזה בן ארבע יכול להגיד לא לסוכרייה – כשהיא באה בתוך משאית?

פעמים רבות המראה שובה העין של האריזה גורם ללקוח (במקרה של הדוגמאות המובאות לעיל – הצעיר) להפוך שבוי של המוצר, להתעקש על רכישתו וליהנות לא רק מהטעם והחוויה שמסביב לאכילת הסוכריה – אלא גם ממשחק עם הדימוי שהגיע ביחד איתה. הנה כמה דוגמאות:

55-custom-300x225

משאית מלאה בדברים טובים – איך אפשר להגיד לזה לא?

6-custom-300x237

כל אמא לבנים מכירה את כלי הנשק האלה המלאים בסוכריות. גם כשאפשר לרכוש באותו המחיר צעצוע "אמיתי" ואפילו אם הסוכריות הן לא מהסוג שהוא אוהב – הוא פשוט חייב את הממתק הזה, כי הוא לא יכול לעמוד בפיתוי שמציג בפניו השילוב…

7-custom

גם חמוד, וגם מתוק…

ומה עוד?

היצירתיות בתחום עיצוב האריזות במוצרי צריכה שבהם אנחנו מנסים ללכוד את תשומת ליבו של הרוכש הפוטנציאלי ולעניין אותו באופן כמעט מיידי היא אינסופית. לקיחת השראה מעולם אחר, כזה שמדבר אל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ומגרה את חושיהם, כזה שמספק לכם ייחוד מעל המדף והוא בעל ניחוח של אמירה חזקה – "אני שונה, אני יצירתי, אני מושך ומגרה…" היא מבורכת. זה כמובן לא חייב להיות דווקא אחת הדוגמאות שהובאו כאן, ואם תמצאו לכם שותף איכותי לייצור האריזה, הרי שהשמיים הם הגבול 😉