Brand before Beauty – על מיתוג ומראה ובעיקר – מה חשוב יותר?

לקוחות רבים שלנו מוכנים להשקיע באריזה ייחודית, מעוצבת, פונקציונאלית, "בעלת טוויסט" או טריק או משהו כזה, שיגרום ללקוחות שלהם לזכור אותה.
כשאנחנו מתבוננים לעיתים בתהליך קבלת ההחלטות, בו אנחנו משתדלים להיות מעורבים בצד המקצועי עד כמה שמתבקש מאיתנו, אנחנו שמים לב לעתים כיצד המיתוג נופל בין הכיסאות. התוצאה – אריזה יפה לכל הדעות, אבל מי יודע של איזה מוצר? מי יודע של איזו חברה?

חשיבות המיתוג באריזות מוצרים, בפרט כאשר מדובר במוצרים שמגיעים מחברה מוכרת, מחברה שמעוניינת למתג את עצמה או שהם חלק ממשפחה של מוצרים, פשוט חבל שלא למתג. בדרך כלל הבחירה בין השניים היא תאורטית בלבד (מכיוון שאפשר בהחלט ליצור אריזה ממותגת מבלי להתפשר על המסר השיווקי, שהיא גם יפה, פונקציונאלית, מיוחדת ו"עם טריקים":-)) אבל עדיין, היינו רוצים לראות יותר בעלי מוצרים אומרים את זה בפה מלא – הדגישו את המותג! תנו למוצר "ללבוש" את המותג שלו בגאווה!

אז הבאנו לכם כמה דוגמאות, למוצר שלובש את המותג שלו בהצלחה, על מנת שתראו שאף על פי שאין סיבה להתפשר על יופי האריזה
עדיין, חשוב לחשוב ראשית על המיתוג ורק אז להתאים לו את העיצוב.

השם שעושה את ההבדל

המיתוג שלכם יכול להיות באמצעות הלוגו.
במקרים האלה, די בהוספה בולטת של הלוגו שלכם על כל אחת מאריזות המוצרים, על מנת לאפשר לאריזות להיות מזוהות עם החברה.
יש יותר מזה לעניין המיתוג באמצעות הלוגו – חשוב להיות עקביים בעיצוב האריזה, הן מבחינת הבחירות הצבעוניות והויזואליות
והן מבחינת החומרים והבחירות הפונקציונאליות, על מנת לשדר עקביות ויציבות לצרכן או ללקוח.
הבחירה באריזות ממותגות באמצעות לוגו בולט, ניראה לעין ובדרך כלל גם פשוט, מתאימה במיוחד לחברות גדולות שבונות על מותג שמוכר בכל בית.

 

המכנה המשותף ש"עושה את ההבדל"

המפתח למיתוג זכיר, אסתטי ופונקציונאלי הוא לחשוב מחוץ לקופסה.
וברגע שכבר "עליתם על משהו", להפוך אותו למכנה משותף שיאפיין כל אחת מהאריזות שאתם מעוניינים למתג.
ה"משהו" הזה יכול להיות תוספת של הלוגו לאריזה בצורה ייחודית, שימוש בחומרי אריזה שיאפיינו את המוצרים שלכם או בצורה
שתאפיין במיוחד את המותג שלכם (כמו הכוכב הסגול המזוהה עם סלקום).

 

לחשוב בגדול

קל מאוד לעצב אריזה יפה. קשה הרבה יותר להפוך אריזה לממותגת.
עם זאת, אם אתם בונים על קהל רב שישתמש במוצרים שלכם לאורך זמן, חשוב להקדים ולתכנן את תהליך המיתוג של כל אריזות החברה (כמו גם, אגב, הפרסומים, אתרי האינטרנט, חתימות המייל וכדומה), על מנת לייעל את כל מאמצי השיווק ולהקל על זיהוי המוצר ושיוכו למסרים השיווקיים שלכם.
היעזרו באנשי מקצוע הן בתחום העיצוב והן בתחום האריזה (אתם יודעים שהמומחים מבית Pro-Man-U תמיד פה בשבילכם), ואל תשכחו – מיתוג לפני מראה!

 

התמונות נלקחו מהאתרים:

http://www.sustainableisgood.com/blog/2008/01/clorox-green-wo.html

https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAMQjxxqFQoTCO-uu-znusgCFURAFAodLsgPeQ&url=https%3A%2F%2Fwww.emaze.com%2F%40AICITIO%2FBPL&bvm=bv.104819420,d.d2s&psig=AFQjCNH4VaVjcGlQAPsPlykOUUC4xDSuRg&ust=1444666388629766

http://www.packaging-gateway.com/features/featureperfect-match-brand-promotion-packaging-social-media/

http://inhabitat.com/is-it-green-method-home-products/