אנו חיים בתקופה בה קיים שפע של מוצרים שזוכים לחיי מדף ארוכים במיוחד.
חלק בלתי נפרד מהצלחה זו קשור לאריזות השונות ששומרות את המוצר בתנאים האופטימאליים,
עוזרות ליצרן לשווק אותו בצורה אסתטית ומושכת את העין ועוד. בשורות הקרובות נלמד מעט יותר אודות חשיבות האריזות,
נסקור סוגי אריזה שונים ואת דרכי הייצור היעילות שלהן.

 

מדוע כל כך חשוב לארוז מוצרים?

לאריזות לא מעט תפקידים חשובים שעליהן למלא על הצד הטוב ביותר :

  • תנאים אופטימאליים לאחסון – למשל, האריזה שומרת על הצורה של מוצרים המיועדים להקפאה, מונעת חבלה של מוצרים, מונעת חדירת זיהומים למוצרים רגישים וכו'.
  • שיווק יעיל – על האריזה ניתן להדפיס כל חומר חזותי שהוא ולהדביק מדבקות. החומר יכול להיות בעל תוכן שיווקי או לצורכי העברת מידע חיוני.
  • הפחתת נפח – אריזות ייעודיות יכולות להקטין את נפח המוצר השלם ולעזור למשווק ולספק בהפצתו (למשל, מוצרים שנשמרים בוואקום).

 

אלו סוגי אריזות ניתן למצוא?

מפאת חשיבותן של האריזות, נדיר למצוא בימינו מוצרים שאינם נארזים ובהתאם לכך גם סוגי האריזות הרבים והמגוונים.
ניתן למצוא אריזות מחומרים שונים כגון אריזות פלסטיק, אריזות ניילון, אריזות מנייר וקרטון, אריזות זכוכית, אריזות סטריליות ואריזות אנטי-סטטיות.
כל סוגי אריזה מתאימים לקשת רחבה של מוצרים החל ממוצרי מזון ומוצרי צריכה למיניהם (למשל, מברשות שיניים, אריזות למגבונים וכו') ועד לאריזות ייעודיות יותר עבור מוצרים רפואיים, מוצרי הייטק ואף לצuרכי חקלאות. כמובן שכל כל אחת מהאריזות חייבת לעמוד בתקני בריאות ובקרת איכות קפדניים כגון שימוש בחומרים שאינם רעילים, אריזות שאינן יכולות לגרום לפציעות, אריזות שיכולות לעמוד בתנאי האחסון שנקבעו למוצריהן (חום, קור), אריזות לאחסון נוזלים, מוצקים, אריזות עם פטנטים לשימוש חוזר ועוד.

 

כיצד נארזים המוצרים השונים?

כיום קיים צורך לספק לאוכלוסייה את המוצרים הארוזים במהירות ובעלויות מופחתות, תוך שמירה על איכות אריזה ברמה גבוהה ביותר. מסיבות אלו קיימות מכונות אריזה שאורזות את המוצרים השונים בצורה אוטומטית וללא מגע יד אדם, במינימום התקלות ובשילוב פונקציות נלוות לפעולת האריזה עצמה כגון הדפסה על גבי האריזה, הדבקת מדבקות, ברקודים ועוד. ישנם מספר סוגים של מכונת אריזה:

  • מכונות ורטיקליות – מתאימות בעיקר למוצרי מזון. המכונות מציבות את המארז בתחתית המתקן כאשר הפריטים השונים מועברים מהחלק העליון היישר למארזים. לאחר מכן האריזה נסגרת, מודפסת ומועברת ללקוח.
  • FlowPack – מכונות אלו מבצעות מספר פעולות בצורה אוטומטית על הפריטים הנארזים בצורה אופקית. כל חלק במכונה מבצע פעולה מסוימת (הזנת מוצרים, אטימה וסגירה וכו') כאשר עיקר השימוש הוא ביריעות ניילון בעובי שונה בהתאם לסוג המוצר.

 

ניתן אף למצוא מכונות קווי אריזה אוטומטיות שמבצעות את כל התהליכים מקו הייצור ועד לאריזה הסופית.
במידה והחברה המבצעת עושה שימוש במכונות אריזה חכמות וחדשניות, המוצרים יארזו בצורה חזקה ואיכותית
שתאריך את חיי המדף של המוצר בצורה משמעותית.

תן לנו להביא את המוצר שלך מהמדף למדף בפחות משמונה שבועות!
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם