שיווק ברשת – מה בין פסטה ופייסבוק?

על שיווק מוצרים גנריים בעולם ה Web 2.0

הגיע הזמן להודות בכך – שום תהליך שיווקי אינו שלם כיום, מבלי לתת התייחסות מספקת לתחום השיווק ברשת.
זה לא משנה מה אתם מוכרים – אם זה מוצרי מזון, צמיגים לרכב, קוסמטיקה וטואלטיקה, ממתקים או חיות מחמד – אתם צריכים להיות שם,
וכדאי שתעשו את זה באופן יום יומי. איך, מה ולמה? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

אם אין לחם – תאכלו עוגות!

הפרסום ברשתות החברתית עוסק בעיקר במהות, בתכנים שמשרתים את הקורא ויש להם סיכוי להפוך וויראליים.
לכן, חשוב לחשוב על הרווח הטמון בפרסום עבור הגולשים (או במילים אחרות – אם התוכן שלכם לא מעניין, לא מצחיק, ולא גורם להזדהות של קהל היעד עם המסר – חישבו שוב על מה שאתם הולכים לפרסם).

בואו ניקח לדוגמה שיווק של מוצרי יסוד, למשל קמח.
התכנים השיווקיים המתאימים לרשתות החברתיות בתחום מוצר כזה יהיו למשל מתכונים,
דוגמאות ותמונות של גולשים שהשתמשו במוצר (לדוגמה מאפים, עוגות ועוגיות שצולמו על ידי גולשים) ואפילו תחרויות,
אתגרים או הפעלות של הגולשים לשימוש נוסף בקמח – או בכל מוצר דומה אחר.

תגידו גבינה!

ברשות חברתיות פופולאריות אחרות, אנחנו מדברים על תכנים ויזואליים.
שתי הרשתות החזקות בתחומים אלה הם אינסטגרם (Instagram)  – רשת של צילומי סטילס המכילה גם אפשרויות לעריכת התמונה; ויוטיוב (Youtube), המפרסמת סרטוני וידאו.
הנוכחות ברשתות חברתיות אלה, עם תכנים ויזואליים מושכים (או אפילו מגרים), עשויה להביא את הגולש ממש לדמיין שהוא משתמש במוצר או לעורר אצלו רצון לעשות כן.
פרסום ל סרטוני תדמית, תכנים וויראליים, שימוש בדמויות מוכרות, מותגים וידוענים על מנת לגשר בין המוצר לבין חוויית השימוש בו, לא רק יגרמו לתגובה חיובית ואולי אפילו להעברה בין גולשים של התוכן שלכם,
אלא אף לגדילה של כמות העוקבים אחר התכנים הקבועים המפורסמים על ידכם.

חשוב לדעת, שפרסום ברשתות החברתיות הוא רב ערוצי – ניתן בהחלט להעלות סרטון שיווקי ליוטיוב, לפרסום אותו בחשבון הטוויטר והפייסבוק שלכם.

לשמור על משחק נקי

שני המישורים המשמעותיים באחזקת חשבונות פעילים ברשתות החברתיות הם שמירת על ערוץ תקשורת בלתי אמצעי עם הגולשים ויצירת מעורבות של הגולשים בתכנים המפורסמים.
מעורבות הגולשים נעשית על ידי חשיבה על אתגרים, שאלות, הפעלות, פרסומים והודעות מעוררות לתגובה.
לדוגמה, אם אתם משווקי מוצרי ניקוי – תוכלו לייצר תחרות "הרצפה הנקייה ביותר" בה מעלים תמונות של המרצפות וחומר הניקוי הרלוונטי;
תחרות תשובות מקוריות על שאלה כמו "למה עברת להשתמש במוצרי הניקוי שלנו?" וכדומה.
העיקר – לעורר תגובות רבות ככל האפשר – וזו ממש לא חוצפה "להכריח" את המשתתפים במשחק לחלוק (לעשות Share) של המשחק כחלק מהתנאים לניצחון במשחק!

האריזה בשירות הלקוח

חשבתם ששכחנו שהעניין פה הוא אריזות? כמובן שלא! האריזה בהחלט יכולה לחזק את הקשר שלכם עם כל לקוח ברשתות החברתיות.
ישנן דרכים רבות לעשות כן, כשאולי המובילה ביניהן היא להדפיס QR Code (בר קוד מקוון)
אשר בסריקה מוביל מייד את הלקוח מהאריזה אל חשבון הפייסבוק (או לכל קישור אינטרנטי אחר) שלכם.
תוכלו מעל גבי האריזה להבטיח מבצעים, ליצור גירוי, או ליצור עניין ורצון של הלקוח להיכנס לחשבון שלכם ברשתות החברתיות ולקחת חלק במה שקורה שם.

אנו בפרו מן יו מספקים פתרונות אריזה מתקדמים וכלים לשיווק המוצר גם ברשתות השיווק וגם ברשת האינטרנט.
צרו אתנו קשר עוד היום לקבלת פרטים והצעת מחיר.

בהצלחה!