תארוז לי את זה לקחת

מה הופך לקוח למרוצה באריזות טייק אוויי?

בתחילת המאה ה-21, כולנו חיים בקצב מטורף. עוברים במהירות מפה לשם, לאף אחד אין זמן לעשות רק דבר אחד בכל עת. לא פלא, אם כן, שכמות האריזות לקחת עלתה פלאים. אנחנו עוצרים לרגע בדלפק המהיר של בית הקפה הקרוב, וחוטפים קפה לדרך. לפעמים, בדרך חזרה מהעבודה, מספיקים אולי לחטוף ארוחת ערב במגש חד פעמי, לפעמים אפילו ארוחת גורמה – ממש במינימום מאמץ.

אריזות "לקחת" הופכות מוצר חובה בכל מסעדה, בית קפה, ואפילו בקיוסקים. חוויית השימוש במוצר (או במילים אחרות, אריזה טובה) משפיעה על בחירתו של הלקוח לשוב ולרכוש באותו בית האוכל.

אז מה הופך אריזת לקחת למוצלחת? הנה ארבעת הסודות שחייבים לדעת

 

קודם כל, זה חייב להיות יפה

נכון שאנחנו לא מפספסים הזדמנות לדבר על הפונקציונאליות. אבל, מחקרים מראים בבירור, שבאריזות לקחת אריזה יפה, גם אם היא פחות נוחה, נתפשת בעיני הלקוח כאריזה שנעים להשתמש בה. אריזות "לקחת" ממותגות, מושקעות, מעוצבות, ומתוכננות – מקבלות ניקוד גבוה אצל צרכני ה – Take Away. לידיעתכם.

 

https://www.google.co.il/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAMQjxxqFQoTCIf1mfW08cgCFcvAFAodG54F_Q&url=http%3A%2F%2Fwww.andysowards.com%2Fblog%2F2012%2F40-best-coffee-company-branding-design-inspirations%2F&psig=AFQjCNElmK9aZiauFJSu5DQM5WHLABSyrQ&ust=1446541761657236

תעשו את זה נוח ללקוחות שלכם

כל המהות של אריזת TAKE AWAY היא לאפשר ללקוח שכנראה צריך "לחטוף וללכת", להשתמש במוצר "תוך כדי", זאת אומרת, הוא לא יכול לשבת, להקדיש לשימוש במוצר שלכם את הזמן הנדרש, וליהנות ממנו בלבד, את ההנאה המירבית מהשימוש במוצר.  לכן, אנחנו רוצים להגיש את המוצר באריזה הכי נוחה עבורו, שתאפשר לו מינימום בזבוז אנרגיה על הנשיאה והשימוש ומקסימום הנאה ונוחות. אז, אם אתם מוכרים מנות מזון לקחת, למשל, אתם מוזמנים להזמין מספק שמציע לכם "פתרונות מדף" קופסה יפהפייה שתאפשר אריזת המוצר ומסירתו ללקוח, או שאתם יכולים ליצור אריזה מותאמת במיוחד, והיא יכולה ללכת עם כל האקסטרות שהוא עשוי להזדקק להם ליד. אולי תבחרו באריזה שתהיה עמידה בפני טמפרטורות שונות ותספק שיכבת הגנה גם למוצר המאוחסן בפנים וגם לידי הלקוח שאולי אוחזות במוצר, או שאולי תתכננו אריזות שיגיעו כבר עם מלחיה קטנה או מיקום מיוחד לשימוש נוח בתבלינים מומלצים, וכן הלאה. אין שום צורך "להמציא את הגלגל". רק לקחת את הזמן, להקצות משאבים, ולייצר חוויית שימוש נוחה וזמינה, על מנת להשפיע על הסיכוי ללקוחות חוזרים.

b1

https://www.google.co.il/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.coroflot.com%2Fsvrakadesign%2Fpackaging-design&bvm=bv.106379543,d.d2s&psig=AFQjCNG0xxA8Z7OSaeE0WhiNvZ2hC4Rv_w&ust=1446543352639965

 

c1

https://www.google.co.il/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAMQjxxqFQoTCLmUl7K48cgCFchuFAodVqcBog&url=https%3A%2F%2Fwww.pinterest.com%2Fpin%2F111041947035990882%2F&bvm=bv.106379543,d.d2s&psig=AFQjCNG0xxA8Z7OSaeE0WhiNvZ2hC4Rv_w&ust=1446543352639965

תחשבו על האקסטרה הזאת, שתפנק את המשתמש העסוק שלכם

אריזת לקחת מציעה שפע של אפשרויות להוסיף איזו אקסטרה קטנה, שתפנק את הלקוח שלכם ותגרום לו להתמכר לחוויית השימוש דווקא במוצר שלכם. כלי אוכל או מגבון לח עבור אריזות אוכל, תוספת של חבקן כדי למנוע התחממות שתקשה לאחוז בכוס הקפה בנהיגה.. אפילו המארז המאפשר לקחת יותר מכוס אחת, גם אם היא מלאה בקפה חם, בלי להזדקק לכישורי שיווי משקל של לוליין… היצע האפשרויות הוא ממש בלתי מוגבל. רק תחשבו על זה, ותגרמו ללקוח שלכם לדעת שהוא חשוב לכם.

d1

https://www.google.co.il/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAMQjxxqFQoTCPmelO618cgCFQs_FAodiOoBLw&url=http%3A%2F%2Fwww.trendhunter.com%2Ftrends%2Fcoffee-take-out-packaging-melissa-cloutier&psig=AFQjCNElmK9aZiauFJSu5DQM5WHLABSyrQ&ust=1446541761657236

אריזת ארוחת המבורגר TOGO – המבורגר, צ'יפס, ושתייה באריזה שלא מתפרקת / מתבלבלת / נרטבת וכולי.

e1

https://www.google.co.il/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAMQjxxqFQoTCPj1ubi28cgCFQO3FAodGoIDMA&url=https%3A%2F%2Ftsubra232indd.wordpress.com%2F2014%2F02%2F24%2Ftake-away-packaging-mocha-and-a-muffin%2F&psig=AFQjCNE8CjKvJToz_VzRRE84BeW2psZZhQ&ust=1446542859536476

 

לסיכום – כמו שהבת שלי אומרת, מי שמנסה, מצליח.

היכולת להפוך מ"טוב" ל "מעולה" קשורה גם ברמת ההשקעה שאתם משקיעים בחוויית השימוש במוצרה שלכם. שוב ושוב מראים המחקרים כי אריזה יפה, פונקציונאלית ו"מעוררת חשק" משפיעה הן על חוויית השימוש של הלקוח במוצר והן על נכונותו לבחור שוב באותו המוצר. זה הזמן "לצאת מהשבלונה", להתקשר למומחי האריזות מבית Pro-Man-U, ולתכנן ולעצב את האריזה המושלמת עבור הלקוחות שלכם, שתאפשר חוויית שימוש כל כך כיפית, שהם פשוט יהיו חייבים לבוא שוב…