זה קרה בדצמבר של שנת 2014. בניו יורק, מצא פעוט בן 18 חודשים בקבוק של ניקוטין נוזלי.
הוא פתח את הבקבוקון (קצת מזל, ולא מספיק זהירות מצד הוריו כנראה), ושתה את כל תוכנו.
אותו הפעוט נפטר בעקבות שתיית הניקוטין וכיום מתנהל מאבק משפטי מתוקשר אודות אחריות היצרנים לאספקת אריזה בטיחותית גם למוצרי מזון מסוימים, על מנת להוות רצועת אבטחה נוספת בפני מקרים כאלה.

כיצד יכולה האריזה להוות נדבך חשוב בשמירה על שימוש בטוח ונכון במוצר, ומתי זה ממש חובה לשקול אריזה בטיחותית? על כך – במאמר שלפניכם.

האריזה – משווקת ומיידעת את הלקוחות הפוטנציאלים

מעל גבי אריזות מזון, כך קבע חוק סימון המזון בישראל, יש חובה לציין את הרכיבים מהם עשוי מוצר המזון, אלה – על פי פרופורציות התכולה במוצר.
בנוסף, יש לציין מידע על אלרגנים, על כשרות המוצר, ולעתים גם על תכולת הוויטמינים והמינרלים במוצר.
בהיבט השיווקי, נהוג לציין תוספות של ויטמינים, שימוש בחיטה או דגנים מלאים, הימנעות מחומרים משמרים, כימיקלים וצבעי מאכל, וכדומה.

לעתים, כאשר יש סיכון בשימוש במוצרים, למשל במוצרי אלכוהול וטבק, קבע החוק כי חובה על היצרנים להוסיף באופן גלוי אזהרה למשתמשים.
בנוסף, במוצרי מזון דוגמת נקניקיות ואחרים שיש בהם סכנת חנק לילדים מתחת לגיל 5, קבע החוק כי יש לציין זאת במפורש מעל האריזה.

נקיטת אמצעי זהירות כנגד שימוש לא בטיחותי במוצרי מזון

מעבר למידע הניתן באופן בולט יותר או פחות מעל האריזה, נשאלת השאלה אם יש מקום לדוגמה לסוגרי בטיחות מעל מוצרים שסכנה לצרוך אותם בצורה לא מבוקרת (למשל על ידי ילדים) כמו משקאות אלכוהוליים.
בעולם חומרי הניקיון בקבוקים בעלי סוגרי בטיחות הם כבר סטנדרט ייצור, מפני שלא פעם קורה שפעוט מוצא את דרכו אל ארון חומרי הניקוי ונמצא עם בקבוק מבריק רצפות בידיו – אז, המרחק בין ילד בריא לילד מורעל תלוי כולו בבטיחות הפקק הסוגר את הבקבוק. בכל יום ברחבי העולם, מברכת לפחות אמא אחת איזו שהיא חברת ניקיון על הסוגר הבטיחותי שלה…

האם נכון לשקול אריזות בטוחות גם למוצרי מזון? למשקאות אלכוהוליים ואולי אפילו לסיגריות?

הנה דוגמה למיכלים מתאימים לסוכריות ולתוספי מזון, המונעים פתיחה של ילדים ושימוש מופרז או לא מבוקר בהם

https://www.sks-bottle.com/-p3-PlasticSupplementContainers.html

הקונפליקט – הרצון למכור כמה שיותר והצורך לקדם שימוש בטוח במוצר

כל יצרן מכיר את החסרונות והחששות בשימוש לא נכון במוצרים שלו, וכל מוצר טומן בחובו, אם מחפשים היטב, גם סיכונים.
זה נכון לגבי פירות וירקות עם חומרי ההדברה שלהם, מוצרים קטנים שאפשר לבלוע או לנשום, מוצרי מזון עגולים (אפילו כמו ענבים ועגבניות שרי) שניתן להיחנק מהם, ועוד, ועוד…

אחריות היצרן כלפי שימוש נכון במוצריו וחובת היידוע של יצרן אודות הסכנות הנה חרב פיפיות – מחד, היא עשויה לגרום לשימוש מודע ואחראי יותר במוצר.
מאידך – היא עלולה "להבריח" לקוחות פוטנציאליים או, במקרה של בחירת סגר בטיחות, להקשות על השימוש במוצר.

השאלה נותרת פתוחה, אבל אנחנו מעודדים מחשבה על אספקת מידע בנוגע לשימוש מתאים ובטיחותי, מזין ונכון לקבוצות משתמשים שונות במוצרים שלכם.

נסיים באזהרת בטיחות של מסעדת המזון המהיר הגדולה בעולם, דווקא מעל הבלונים שלה…

תן לנו להביא את המוצר שלך מהמדף למדף בפחות משמונה שבועות!
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם