כל יבואן שמבקש להביא ארצה מוצר חדש צריך לעמוד בכללים שונים וגם לנקוט זהירות מבחינה מסחרית.
דגשים מיוחדים וחשובים במיוחד עומדים בפני כל המעוניין לייבא מוצרי מזון מחו"ל.

כיום במדינת ישראל עפ"י דרישות משרד הבריאות, כל יבואן המעוניין לייבא מוצר המוגדר כמזון, חייב לקבל אישור יבוא מזון למוצר ועליו להיות יבואן מזון רשום בשירות המזון הארצי.
התשתית החוקית ליבוא מזון לישראל מקורה בצו יבוא חופשי, אשר באחריות משרד הכלכלה, ובצו תעריף המכס אשר נמצא תחת אחריות רשות המיסים.

 

יבוא מזון כולל מס' שלבים:

 

שלב 1:

קבלת תעודת רישום יבואן משירות המזון הארצי- תעודת רישום יבואן היא תנאי ראשוני והכרחי ליבוא מזון לישראל. עליך לעמוד במס' תנאים כמו היותך עוסק מורשה או בעל חברה בישראל. להביא הסכם חתום עם מחסן לוגיסטי מורשה ע"י משרד הבריאות. הכרת נהלים רלוונטים וחתימה על הצהרה המחייבת את המגיש להכיר את החקיקה ולפעול על פיה.

* חברת פרו מן יו  אינה מנפיקה רישיונות יבואן מזון אלא מתמחה באריזה ועיטוף מזון והבאתו משלב התכנון ועד לשלב ההפצה למדפי החנויות.
לקבלת רישיון יש לפנות לשירות המזון הארצי.

 

שלב 2:

קבלת אישור יבוא מזון מוקדם ליבוא המוצר משירות המזון הארצי לפני הגעתו לישראל- מזון שאינו מן החי מסווג ל"מזון רגיל" ול"מזון רגיש" בשירות המזון קיימת רשימה של מוצרים רגישים. מזון שאינו נכלל ברשימת המזונות הרגישים נחשב כמוצר מזון רגיל. כל מוצר נבדק לפי התקן הישראלי, לכל מוצר נדרשת ניירת ספציפית שלו, ועל היבואן לדאוג לספק ניירת זו במלואה. אישור יבוא מזון הינו מסמך הניתן ליבואן ובו מופיעים כל פרטיו ופרטי מוצר המזון הספציפי אותו הוא מייבא. מומלץ לא לייבא מזון או להזמינו מחו"ל טרם קבלת אישור יבוא מזון.

 

שלב 3:

בדיקת המזון בהגיעו לנמל וקבלת אישור שחרור מהנמל לאחסון.

 

שלב 4:

בדיקת מוצר המזון במקום האחסון ע"י שרותי המזון במקרים מסויימים. בכל שלב נדרש היבואן לפעול בהתאם לנוהל ולהציג את המסמכים הנדרשים בהתאם לסוג המזון אותו הוא מייבא.
רוב התהליכים כרוכים בתשלום אגרה, למעט רישום יבואן ובדיקת משלוחים במחסני היבואן.

מוצרי המזון ביבוא מתחלקים לקטגוריות שונות, עבור כל סוג מזון קיימים תהליכים שונים, אז קודם עליכם לדעת לאיזו קטגוריה אתם משתייכים ורק לאחר מכן להתחיל בתהליך.

 

מס' דברים שכדאי לקחת בחשבון ביבוא מוצרי מזון:

 

חיי מדף נאותים:

כאשר רוצים לייבא מוצר מזון מחו"ל, זמן חיי המדף חשוב. אפילו אם מדובר בכמות קטנה יחסית. חיי מדף קצרים מידי עלולים להוות בעיה.
אחרי הכל יש להתחשב בהובלה מחו"ל, שחרור מהמכס ולקחת בחשבון גורמים מעכבים נוספים.

 

זמן סביר ממועד ההזמנה ועד לקבלת הסחורה:

יבוא מוצר מזון עלול לקחת זמן, בדקו היטב כמה זמן לוקח מהרגע שאתם מזמינים את המוצרים הדרושים לכם ועד שהם מגיעים ומוכנים לשיווק והפצה.
במיוחד אם מדובר במקרים בהם צריכים את המוצרים לאירועים מיוחדים כמו מסע פרסום מסויים או השקת מוצר. חשוב כי פרק הזמן עד להגעת הסחורה יהיה מסוכם ומתוכנן מראש.

פתרונות אריזות מזון, וסימון התכולה כמקובל בישראל:

כל מוצר מזון באשר הוא, אם זה פילה טונה, קפה, נקניק יבש או רוטב לסלט מגיע באריזה.
|במידה ואין מדובר במוצר בתפזורת, יש לוודא כי האריזה פונה אל הצרכן הישראלי ומתאימה לשוק אליו אתה מעוניין לשווק את המוצר.
כמו כן יש לוודא כי האריזה כוללת את כל הסימונים והמידע הנדרשים בישראל, סימון תכולה וערכים תזונתיים, לרבות אזהרות אלרגניים ובד"כ גם סימוני כשרות.

 

תן לנו להביא את המוצר שלך מהמדף למדף בפחות משמונה שבועות!
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם