אאוטסורסינג או בעברית, מיקור חוץ, הוא למעשה סוג מיוחד של ניהול שדוגל בהעברה של האחריות לתפעול פעילויות שונות לקבלן חיצוני שאינו חלק אינטגרלי מהארגון. על ידי ההעברה של האחריות יכול הארגון להתמקד בתפעול השוטף שלו ולהקדיש יותר משאבים לניהול השוטף והיומיומי של פעילויות הליבה שלו.

באופן עקרוני מיקור חוץ היה אתנו מאז ומעולם ולמעשה כל אחד ואחד מכם מבצע פעילויות שונות שיכולות להיחשב על פניו כמיקור חוץ.

כדי לסבר את האוזן נזכיר למשל את שירותי משלוחי המזון המהיר הנפוצים ביותר בישראל.
כאשר אתם עסוקים בטרדות היום יום ומעוניינים לחסוך זמן, יש באפשרותכם להתקשר למשל לפיצרייה לצורך העניין ולהזמין את ארוחת הערב שלכם באופן טלפוני. על ידי אאוטסורסינג של הכנת ארוחת הערב אתם יכולים לחסוך זמן יקר שאחרת היה מתבזבז על רכישת מצרכים,הכנת הארוחה ושטיפת הכלים בסיומה.
בדיוק באותו האופן חברות וארגונים גדולים עובדים מול קבלנים חיצוניים ומפזרים ביניהם את האחריות לביצוע של פעולות שונות שאינן חלק מפעילויות הליבה של הארגון.

מיקור חוץ, הדרך שלכם לחסוך זמן, כסף ואנרגיה

למרות שמיקור חוץ הוא אפיק אפשרי שהיה פה מאז ומעולם, הרי שלקראת סוף המאה העשרים הוא הפך להיות הדרך המרכזית שבה ארגונים גדולים נוקטים.
הסיבה לכך נעוצה במספר גורמים וביניהם התפתחויות טכנולוגיות, הוזלה של אמצעי הייצור, התפתחות הכפר הגלובלי ועוד.
בתקופה שבה אנחנו חיים והדברים נכונים במיוחד בהתייחס לשנה הנוכחית, חברה ישראלית יכולה לייצר את המוצרים שלה בסין, חברה אמריקאית יכולה לשווק את המוצרים שלה באירופה וחברה ספרדית יכולה לממן את הפעילות של חברה ישראלית לצורך העניין.
אי לכך, המבנה המסורתי הריכוזי שבו מכלול הפעילויות של הארגון רוכזו תחת קורת גג אחת כבר אינו רלוונטי.
בנוסף לכל הכתוב לעיל, הרי שכיום החברות המודרניות צריכות לעמוד בפני עולם דינמי ומשתנה במהירות ולפיכך לספק זמני תגובה מהירים בצורה בלתי רגילה. בהתאם לזאת כל פעילות שצורכת זמן ושגוזלת משאבים ושאינה חלק מפעילויות הליבה, לרוב מופקדת בידיו של קבלן חיצוני.
לרוב החברות השונות מוציאות מכרז שבו הן מזמינות קבלני חוץ להתחרות ביניהם על התפקיד והמתאים ביותר לתפקיד מנצח.
ישנן חברות שמעבירות את שרביט הניהול של אגפים שלמים לגורם חיצוני וישנן אף כאלו שרק משתמשות בשיטת הניהול החכמה הזו על מנת לשדרג את המערכות הקיימות בלבד.

דוגמאות נפוצות לשימוש במיקור חוץ בקרב ארגונים גדולים

אחת הדוגמאות הקלסיות לשימוש באאוטסורסינג הוא התחום של ניהול צי הרכבים.
חברה גדולה שלא מעוניינת להשקיע משאבים רבים או להקצות לצורך ניהול צי הרכב שלה כוח אדם מתוך החברה יכולה היום להעביר את האחריות לחברה חיצונית ואכן חברות רבות עובדות מול חברות השכרת רכב. באופן דומה מעטות החברות הגדולות שמעסיקות עובדי ניקיון באופן פרטי.
כיום נהוג לשכור את השירותים של חברת ניקיון שמספקת את שירותי האחזקה ומעסיקה עובדי ניקיון מיומנים שאינם מועסקים באופן ישיר על ידי החברה שהם מנקים את המשרדים שלה. כמו כן רוב החברות והארגונים הגדולים מעסיקים קבלן חיצוני שדואג לכל שירותי ההסעדה של העובדים.
באותה נשימה ניתן להזכיר את התחום של פתרונות אריזה ועיטוף.
למרות שהטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לכל ארגון להפיק בכוחות עצמו אריזות ומעטפות למוצרים שלו, הרוב המוחלט של החברות מזמינות אריזות מספקים חיצוניים (צד ג'). הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכדי לייצר עטיפות ואריזות ישנו צורך בחלל גדול יחסית שבו יוצבו המכונות הדרושות לייצור המוצרים וישנו צורך להפעיל מחלקה שלמה שתהיה מורכבת מאנשי מקצוע שיהיו אחראים על הייצור השוטף.

שימוש במיקור חוץ בקרב ארגונים קטנים ובינוניים

דוגמה טובה נוספת ונפוצה יחסית בימינו היא התחום של שירותי המחשוב. לרוב העסקים הקטנים והבינוניים לא מסוגלים להשקיע תקציבים גדולים בכל הקשור למערכות המחשוב שלהם. עם זאת, היום השימוש במחשבים ובמערכות מידע הנו נרחב ביותר והולך ונהיה מורכב ונרחב יותר משנה לשנה.
אי לכך כיום ניתן לשכור את שירותיה של חברה חיצונית שמחזיקה בחוות שרתים גדולות ולהשתמש ביכולות המחשוב שלה מבלי להיגרר להוצאות גדולות של כספים. חברות חיצונית יכולות לספק לעסקים קטנים ובינוניים שירותי מחשוב כגון אבטחת מידע, אחסון מידע ועוד.
דוגמה לא פחות נפוצה היא תחום המכירות של העסק. ישנה אפשרות להוציא את כל חטיבת המכירות למיקור חוץ.
שם תקבלו מנהל מכירות וסוכני שטח מיומנים אשר ילמדו את העסק שלכם ובעזרת שיטת עבודה יעילה יעבדו בצורה נוחה תוך שמירה על המסגרת הארגונית של העסק שלכם, כולל דיווחים, פגישות, הגדרת יעדים ושעות עבודה.
חשוב להבין שכיום ניתן להעביר את האחריות לביצוע מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של פעילויות שונות שאינן פעילויות הליבה של הארגון לגורמים חיצוניים.
בין אם מדובר על אאוטסורסינג של תחום הפרסום, המחשוב ההסעדה, או אפילו ההלבשה, כיום ידוע שמיקור חוץ היא הדרך המוצלחת ביותר לפנות את הזמן של העובדים שלכם ולאפשר להם להתמקד בנושאים החשובים באמת.

תן לנו להביא את המוצר שלך מהמדף למדף בפחות משמונה שבועות!
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם