השבוע התפרסמה כתבת תחקיר גדולה בדיילי מייל, ומייד לאחריה אחת זהה בארץ, על תאי המדידה ומראות התצוגה בחנויות הבגדים ועל ההבדלים בהשתקפותנו בחנות הבגדים ביחס לזו שנגלה כשנגיע עם השמלה החדשה הביתה.
דובר על משחקי אורות, מראות מוטות ועוד כהנה וכהנה על מנת "לסגור מכירה".
לא ניכנס, כמובן, לדיון העקרוני אודות מוסריות התצוגה הלא אותנטית של לקוחות בחנות, אבל זו אולי הזדמנות לבדוק אילו צעדים שיווקיים וממריצי מכירה מסייעים להגדיל מכירות ממוצר בארץ ובעולם.

המושג In Store Marketing הוא מושג מוכר בעולם (אם כי בארץ התאוריה שלו קצת פחות מפותחת) העוסק בפעילויות השיווקיות שבתוך שטח החנות
(כמו מיתוג, תצוגה, הבלטה, שילוט, וכדומה) המובילים את הלקוח להעדיף מוצר אחד על פני אחר.
במאמר שלפניכם – שיטות, טכניקות, טיפים ודוגמאות לשיווק בתוך נקודת המכירה.

In-Store Marketing, גישות ואסטרטגיות

הרעיון בשיווק בתוך החנות הוא לגרום ללקוח להעדיף את המוצר שלך, והשיטות להשיג את זה הן רבות ושונות.
השימוש בצבע, בסדר מסוים, באריזות מושכות במיוחד, בהעמדה ייחודית או מדפים ייעודיים,
ובמקרים של חנויות מותג אפילו עיצוב כל החנות בצורה שיווקית – כל אלה ועוד הם כלים להשגת עלייה במכירות כתוצאה משיווק שנעשה בנקודות המכירה.
הנה כמה דוגמאות.

In-Store Advertising – פרסום ואינפורמציה כשהמוצר בהישג יד

כשיצרנית מטפחות הנייר קלינקס פיתחה את המוצר החדשני המשלב בין מטפחות נייר לאף לבין חומרי ריפוי הפועלים נגד הווירוס האופייני לשפעת,
היא ידעה שפרסום יכולות המוצר יגבירו את הרכישה ממנו ביחס לרכישות של מוצרים דומים.
הבחירה השיווקית הייתה שיווק בתוך החנות, על-ידי מסירת המידע ללקוח. כך זה ניראה:

 

https://randallbeard.files.wordpress.com/2010/09/kleenex-shelf-ad-shelf-ad-homepage.jpg

מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר!

גם בלי להיות מודעים לשיווק בנקודות המכירה, נראות המוצר תשפיע על מוכנות הלקוח לרכוש אותו.
כמובן שיש קשר בין נראות האריזה, תחושתה וכמה היא בולטת על המדף,
אך זה קשור גם לתחושת האחידות על המדף, לצבעוניות, לגובה המוצר ביחס לגובה היד של הרוכש, ועוד.
סידור המוצרים בצורה ייחודית מהווה גם היא ערוץ שיווק בתוך נקודת המכירה.
ניתן להעביר מסר ברור מאוד באמצעות סידור ואבזור המדף בצורה שיווקית, הנה הדוגמה הכי ברורה שמצאנו:

 

http://www.trade-marketing.ro/wp-content/uploads/2013/01/Case-studies-marketing-logistics.jpg

דברו איתנו!

כשמדברים על שיווק, קשה שלא להזכיר את הערוץ החשוב של יצירת קשר עם הלקוח, או במילים אחרות – רשתות חברתיות. יש דרכים רבות לעשות זאת כיום, למשל על ידי יצירת מבצעים וקופונים בעמוד הפייסבוק, בר קוד (QR-Code) מזמין על גבי אריזת המוצר – או – שלט ענק בחנות שמזמין אותך לחבב אותנו (לעשות לנו Like) כרגע על מנת לזכות בהטבות. הנה כך:

 

http://www.adweek.com/socialtimes/top-examples-of-in-store-marketing-for-facebook-pages/267864

השמיים הם הגבול

שיווק בתוך נקודות המכירה הנו דרך יעילה, מידית ועוצמתית לשכנע את הלקוח לרכוש דווקא את המוצר שלכם.
ניתן לתכנן העמדה, ראנרים ושלטים, לעודד יצירת קשר, לשחק עם המיקומים והצבעוניות, להעמיד מוכרן מטעמכם שיוצר קשר עם הלקוחות ועוד ועוד.
כמו בכל ערוץ שיווקי אחר, יצירתיות היא שם המשחק, והגידול במכירות עשוי להיות משמעותי.

תן לנו להביא את המוצר שלך מהמדף למדף בפחות משמונה שבועות!
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם