אריזה נכונה של ממתקים וחטיפים צריכה לעמוד בכמה כללים ועקרונות.
חלק מן הכללים הללו נובעים מצרכי הובלה ושילוח, אספקה ולוגיסטיקה. כללים ועקרונות אחרים אמורים להעניק למוצר יתרון תחרותי ושיווקי. נסביר על הכללים והעקרונות החשובים ביותר.
אריזה ממוכנת או אריזה ידנית
בייצור, שיווק או ייבוא של ממתקים וחטיפים ניתן להביא בחשבון שתי צורות של אריזה.
הצורה הראשונה תהיה אריזה ממוכנת והצורה השנייה תהיה אריזה ידנית.
כאשר עומדים לפנינו כמויות גדולות של ממתקים וחטיפים, על פי רוב הצורה הממוכנת תהיה עדיפה בהרבה.
אך לעיתים, ניתן לשלב גם אריזה ידנית, למשל של שוקולדים ממותגים. ההחלטה תיפול בהתאם לשיקולי מועד האספקה או השילוח, כמות המוצרים, סוג האריזה שבוחרים.
אריזה צבעונית למען הנראות
מעבר להחלטה האם הפתרון יהיה ממוכן או ידני, צריך להביא בחשבון את הנראות.
אריזה של ממתקים ושל חטיפים תהיה כמעט תמיד צבעונית ומלהיבה.
האריזה שיכולה להיות אריזת וואקום, תצטיין בצבעים שנבחרו בצורה מושכלת, בתוספת לוגו או שם מוצר יפים ומרהיבים.
הצבעוניות הזאת צריכה לגרום לצרכן להושיט את היד למדף ולבחור במוצר שלכם. צבעוניות יוצרת את הרושם שמדובר בחגיגה מתוקה וטעימה, אפילו לפני שהצרכן טעם טעימה ראשונה מהמוצר.
אריזה למען הטריות וחיי המדף
העיצוב הגרפי שיוצר תדמית צבעונית ויפה הינו היבט אחד, אבל בהחלט לא היחיד.
בכל אריזה של ממתקים וחטיפים צריך להביא בחשבון את טריות המוצר ואת חיי המדף. השאיפה היא תמיד לאפשר חיי מדף ארוכים יותר.
אם חטיף או ממתק נארזים בצורה שלא שומרת על הטריות, הרי שהלקוח עלול לחוש טעמי לוואי בלתי רצויים.
מובן שלכל מוצר, ממתק או חטיף מוגדרים חיי מדף מוגבלים מעצם טבעם אבל אריזה נאותה שמסייעת להאריך עד למקסימום את תאריך התפוגה.
בצורה כזאת, כמות ההחזרות של מוצרים פגי תוקף יורדת למינימום. הצרכנים נהנים מממתקים טעימים וטריים, פריכים.
מבחינה כלכלית, חיי מדף ארוכים יותר משתלמים ליצרן ומסייעים למערך הלוגיסטיקה וההפצה.
יצירת מארזים להעלות מכירות
היצרנים או היבואנים של ממתקים יכולים להפיק תועלת מאריזה נכונה, בהגדלת הרווחיות באופן נוסף.
ניתן להשיג זאת על ידי יצירת מארזים, כלומר אריזה או עיטוף של כמה יחידות זהות של מוצר או יצירת מארזים של כמה סוגי מוצרים.
זה מאוד מקובל כאשר רוצים להציע אריזות חיסכון או אריזות מתנה או מארזים במבצע.
מתאים מאוד גם לרגל חגים – מארזים בצורה אסתטית שמעלה את הערך עבור הלקוח ועבור היצרן או המשווק גם יחד.
זהות ומיתוג, מסר ומידע
אריזה נכונה של ממתקים כמו אריזות שוקולד וחטיפים יכולה להעניק זהות לקו מוצרים.
משפחה של מוצרים דומים או מותגים של אותו היצרן יארזו בצורה שתמחיש את זהות המותג.
במקביל, יש לדאוג לכך שעל האריזה יצוינו מסרים שיווקיים חיוביים וכן מידע (ערכים תזונתיים, תאריך ייצור, תאריך תפוגה).